2013. november 5., kedd

Ellinor

Minden egyes ősszel menetrendszerűen megérkezik a vágy is, hogy kössek magamnak valami újat. Idén sem volt ez másként. Kezdődött egy sállal, még szeptemberben, aztán jött a felismerés, hogy nekem feltétlenül szükségem van egy új sapkára :) Tavaly kötöttem egyet, de az még meleg lenne, meg amúgyis elhagytam, úgyhogy...


Sokáig hezitáltam a fonalaknál, rendszerint ilyenkor a törtfehér-szürke-kék szentháromságnál kötök ki mindig, de most csakazértse. Akartam valami igazán őszi színt, mondjuk pont ilyet:)
 A minta kiválasztása nem okozott ekkora fejtörést, azt már tavaly kinéztem magamnak.


Nagyon úgy tűnik, hogy szeretek felesleges köröket futni, pedig ez egyáltalán nem így van. A tavalyi sapka is kétszer készült el, ez a mostani is... Sőt, ezt tulajdonképpen háromszor kezdtem el. Elsőre egy blokkal nagyobbat gondoltam, merthogy vékonyabb a tű, lebontottam, megkötöttem a minta szerint, nagy lett, lebontottam, megkötöttem egy blokkal kisebbre... De megérte, pont akkora most, amekkorának lennie kell nálam egy sapkának:) Az utolsó résznél így még meg kellett oldani a 'ha 10 helyett 9-szer ismételjük a mintát, annak a fele az utolsó részben 4,5 lesz, fél minta meg mégsem mutat jól'-problémát, de addig számolgattam, bontottam, újarkötöttem, hogy a végén csak 4 maradt.


És a technikai részletek, ha valakinek megjött a kedve hozzá: 2,5-es körkötőtűvel, Schachenmayr Micro 25-ös árnyalatú fonalból készült. A leírást a ravelryn találtam, de innen is letölthető, angolul. A minta egyszerűbb, mint amilyennek elsőre tűnt egyébként, könnyen megjegyezhető és haladós. A ravelry meg a pinterest az én virtuális cukorkaboltom amúgy. Egészen komoly gyűjtemény van már az 'ezt is meg kell csinálni egyszer'- ötletekből.


És mivel még mindig ősz van, és ma már fázott a kezem, és maradt még egy kis fonalam, nagy az esély rá, hogy kesztyű is készül hozzá. 

Nincsenek megjegyzések :